niedziela, 6 września 2015

Cyberprzestrzeń z mojego dzieciństwa!

Witam wszystkich zgromadzonych w dzisiejszej cyberprzestrzeni!



                 Myślę, że temat internetu jest dość rzadko poruszany w blogosferze, a jest to rzecz, bez której myślę, że wielu nie wyobraża sobie życie. Tutaj pragnę nadmienić, że kiedyś nie było tego elektronicznego świata, a ludzie jakoś sobie radzili, zapewne teraz kiedy padła by sieć tak jak było to opisane w "Monument 14. Odcięci od świata", gdzie telefony, telewizory czy komputery są połączone z "siecią", a kiedy ona pada tak naprawdę zostają odcięci od świata zewnętrznego. 

                Oczywiście nie o tym jest dzisiejszy post! Ostatnio natchnęło mnie na sprawdzenie co się dzieje na jednej z moich ulubionych gier dzieciństwa. Stardoll, gdzie to kreujesz swoją postać, kupujesz jej ubrania, czy urządzasz apartament. Moja doll, ma się dobrze, uważam że miałam nawet jako dziecko dobry gust co do ubrań, ale jedyne co mnie interesowało w tej grze, to co się dzieje na zagranicznych "imprezach". Jak na tej stronie moje konto było już w archiwum, ale mogłam je przywrócić, tak na Howrse nie miałam już tyle szczęścia. Ta za to strona też była kiedyś moją ulubioną, codzienne wchodzenie by zaliczyć dzień, zdobyć kartę czy los na loterie, co wyznaczony czas. Było to mega pochłonięcie, moja stadnina (?) była pełna wysokiej klasy wierzchowców, jednak mówi się trudno. Szkoda, że nieaktywne konta zostają usuwane. Kolejną grą, za którą się wstydzę jest Movie Star Planet. Tam też spróbowałam szczęścia i udało mi się na nowo odkryć świat *gwiazd*. 


               Jako dziecko spędzałam 2/4 dnia na dworze, 1/4 na spaniu oraz tyle samo na przebywaniu w internetach. Chociaż wykorzystywałam to dzieciństwo na przebywaniu z rówieśnikami, to resztę dnia traciłam na niepotrzebne siedzenie w cyberświecie. Do tego dochodziło jeszcze wydawanie w nim pieniędzy. (zdjęcie pierwsze, to moja doll, drugie mojej przyjaciółki)



               Właśnie tak! Przeznaczałam na to dość sporo pieniędzy jak na dziecko. Zawsze bardzo oszczędzałam przez dwa miesiące, by w trzecim, zaoszczędzone 10/15 zł wydać na SuperStar, Kupon, czy VIP. Teraz uważam to za głupie, ale wtedy zapatrzenie w te strony było nie do powstrzymania. 
               Kiedy weszłam na MSP napisała do mnie jakaś dziewczyna, ja odpisałam, zaczęłyśmy pisać, to że wydawało mi się, że pisze z dzieckiem to jedno, ale jej podejście do życia było rozwalające. Nie będę tutaj wchodzić w szczegóły jednak, kiedy powiedziała że ma 13 lat (pierwsza gimnazjum xd) i nie szkoda jej wydawać kasy na konto VIP, bo ją cieszy to że może kupić jakieś tam ciuchy to mnie zamurowało. 

               Nikogo nie oceniam i wiem, że każdy ma inne podejście, ale zaczęłam jej tłumaczyć, że będzie tego żałować tak jak ja, bo kiedy po nawet roku, czy więcej przestajesz grać w te gry i uświadamiasz sobie, ile np. kaw byś teraz kupiła, czy uzbierałabyś nawet na nowe spodnie lub 3 książki, to cię to przeraża. Niestety nie każdemu da się to uświadomić ;((


A czy wy należeliście do jakiejś społeczności jak Stardoll, a może dalej należycie? Może tak jak ja oszczędzaliście aby oddać pieniądze cyberświatowi? Dajcie znać w komentarzach!
Zapraszam do obserwacji i komentowania oraz do krytyki,

Bayo!
***
Wiem, że post bez celu, nie mający nic głębszego na celu, ale... przez godzinę czytałam dzisiaj blogi i na każdym było albo coś z Back to School, albo o motywacji. Napisałam post o przyszłości, a potem otworzyłam nową kartę i zaczęłam pisać tą notkę, bo może pora się zatrzymać i pomyśleć o tych beztroskich latach, kiedy nie mieliśmy na głowie miliona spraw. 

6 komentarzy:

  1. Super notka!
    shuimaiphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez w to kiedys gralam. Stare dobre wspomnienia :)

    Wpadnij do mnie mój blog. Klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na Stardoll siedziałam od drugiej do szóstej klasy i traciłam tam tyle czasu na zakupy, projektowanie ciuchów, urządzanie apartamentów i inne rzeczy. Ale było naprawdę fajnie.
    amputeex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też kiedyś grałam w stardoll hahha :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<





    OdpowiedzUsuń
  5. Grałam w to kiedys jednak nigdy nie wydawała na takie gry prawdziwych pieniędzy

    Nowy post! Official Patty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stardoll <3 Zawsze chciałam być superstar ale płacenie za to było bezsensowne :D :D
    http://gabrielle-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję, że do mnie wpadłeś*
*Zostaw po sobie jakiś ślad!*
*Zostawiając szczery komentarz, masz gwarancję że do ciebie zajrzę*
*Nie reklamuj się!*
*Kocham was miśki i do następnego postu*