czwartek, 27 sierpnia 2015

Disney Book Tag

                 Witajcie, i cześć w dzisiejszym poście!
                 Przyznam się bez bicia, że nie przeczytałam w tym tygodniu żadnej książki. Oczywiście zaczęłam, ale przez to że jest ostatni tydzień wakacji, zrezygnowałam z lektury i zaczęłam spędzać czas w inny sposób. Nie będę kłamała, że te wakacje nie były najlepsze, ale teraz wróćmy do książek.                 Mogłabym zrecenzować książkę, którą czytałam ostatnio i długo się nad tym zastanawiałam, ale że nie byłoby to do końca ciekawe, doszłam do wniosku, że zrobię TAG. Kocham książkowe tagi, a że ostatnio wspominałam o "Mulan" i o tym jak kocham bajki Disney'a zrobię właśnie coś o tej tematyce. Blog ma niecały tydzień, dwóch obserwatorów, a ja robię tag xd Nie ważne, przemilczmy sytuację.
DISNEY BOOK TAG

       

1. Mała Syrenka; bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Pierwsza postać jaka przyszła mi na myśl to Tessa Gray z "Diabelskich Maszyn". Mam na myśli początek, kiedy to po śmierci ciotki, przyjeżdża do Londynu by z bratem wieść lepsze życie, jednak Mroczne siostry to nie jest ideał, a poznanie świata cieni i Nocnych Łowców jest nowością dla dziewczyny z tajemniczymi mocami, która nie miała o nich pojęcia. Idealnie pasuje do tego punktu.


2. Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.

Boję się tutaj kogokolwiek podać, bojąc się zaspojlerowania treści. Zastanawiałam się nad Magnusem i Horacem (Zwiadowcy), obie postacie mi tutaj pasują. Magnus, którego możecie znać z książek Cassandry Clare zmienia się z biegiem lat. Możemy poznać go lepiej w "Kroniki Bane'a", które są mu poświęcone i widać jak mądrzeje, co go zmienia i podobnie było z Horacem, który na kartach serii Johna Flanagana z nastoletniego łobuza staje się dorosłym, odważnym człowiekiem. Myślę, że nic nie zdradziłam, jedynie ogólniki ;)


3. Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie.

Wybrałam do tej kategorii bohaterów z książki "Monument 14. Odcięci od świata". Bohaterami pozycji są dzieci, nastolatkowie, a choć wydaje się niektórym że wszyscy są tacy sami, ta książka jest przykładem, że tak nie jest. Kocham tą książkę, za jej prostotę i ludzkie podejście do sprawy!


4.Śpiąca Królewna - książka, podczas czytania której zasnąłeś.

"Eleonora&Park"! Uwielbiam tą książkę, jej mądrość, pokazanie szarej rzeczywistości i realistyczne ukazanie nastoletniej miłości. Czytałam ją na obozie, po dwóch nocach prawie bez snu i udało mi się zasnąć na LB z książką w ręce (leżenie bykiem, czyli przerwa po obiedzie na obozie harcerskim).


5. Król lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.

Sky z książki "Kim jesteś Sky?", którą ostatnio przyszło mi czytać. Sky po swoich traumatcznych przeżyciach nie wie nawet jak ma na imię, czy kiedy się urodziła. Nie będę nic zdradzać więcej, zapraszam na moje konto na Lubimy Czytać, gdzie jest recenzja, krótka, pisana na szybko, ale zawsze!


6. Piękna i bestia - książka, której się obawiałeś, a okazało się, że jest wspaniała.

Tutaj z ręką na sercu oznajmiam, że były to "Igrzyska Śmierci". Książkę czytałam kilka miesięcy przed wyjściem drugiej części do kin. Odstraszał mnie tytuł, nie chciałam mieć żadnego kontaktu z ludobójstwem. Dzięki tej trylogii pokochałam książki dystopijne i przeżyłam świetną przygodę.


7. Alladyn - bohater, którego życzenie się spełniło.

Najtrudniejsze pytanie w tym TAG'u, przynajmniej dla mnie. Nie mogłam sobie przypomnieć nikogo z marzeniami, chociaż każdy je miał. Koniec końców na mojej półce uśmiechnął się do mnie "Mały książę". Jego marzeniem było znaleźć wyjątkową istotę, dzięki której jego życie nabrałoby sensu.

8. Mulan ♥ - bohater, który udaje kogoś, kim nie jest.
Jeżeli sądziłam, bo tak sądziłam, że poprzednie wytypowanie jest trudne to to mnie zagięło. Wskażę tutaj na June z trylogii "Legenda", za to że na początku udawała kogoś kim nie jest, ale to skomplikowane.





9. Toy Story - książka, której bohaterów chciałabyś ożywić.

Kocham to pytanie! Nadal zastanawiam się nad wyborem między bohaterami Zwiadowców, których ubóstwiam, spędzałabym każdą wolną chwilę z Haltem, Will robiłby mi moją ukochaną kawę, a Horace, to byłoby niebo, ale jestem nad przepaścią między moimi kochanymi bohaterami trylogii "Diabelskie Maszyny". Kocham Willa, Tesse, Jem'a i Magnusa, dałabym wszystko aby żyć w ich świecie, albo oni w moim, chociaż XIX wieczny Londyn jest bardziej kuszący!


10. Disney Descendants - ulubiony czarny charakter.

Prezydent Snow z trylogii "Igrzyska Śmierci". Jego prezentacja, miłość do róż i to że zawsze wychodzi w najlepszym świetle, że tak powiem są czymś za co go podziwiam, pomijając całe to organizowanie Igrzysk i tej całej otoczki jest nawet "spoko" ;)

11. CZYLI MÓJ BONUS - Pocahontas - książka w której stykają się dwa światy
(Obojętnie jak, czy dosłownie czy w przenośni)

Ja wybrałam do tego podpunktu bohaterów serii "Selekcja", gdzie stykają się bohaterowie z innych klas społecznych. America z biednego otoczenia i Maxon obdarzony królewskimi szatami.


Dziękuję za przeczytanie tego TAG'u w moim wykonaniu. Skomentuj, zaobserwuj, daj mi znać, że tu byłeś/byłaś, daj mi rady, oceń, przeczytaj poprzednie notki i ...
Bayo! 

5 komentarzy:

  1. Ah, uwielbiam bajki! Fajny post, musze poogladac bajki i zrobic sobie maly powrot do dziecinstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten TAG jest boski :D
    Też uwielbiam bajki Disneya :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubicie bajki Disneya? Zajrzyjcie!

    Disney-cos-wiecej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten TAG, jest cudny!
    Uwielbiam bajki Disneya, ale od dawna żadnej nie oglądałam! Muszę w końcu obejrzeć sobie jedną z moich ulubionych z dzieciństwa, którą jest Kopciuszek oraz Śnieżka!
    Kurczee, ale mam teraz apetyt na wspomnienia!
    Pozdrawiam! Janovska! ♥
    janovskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. KOOOCHAAAM DISNEYA I ZWIADOWCÓW!!! Halt jest wspaniały <3
    Tag bardzo fajny :) lubię czytać takie rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję, że do mnie wpadłeś*
*Zostaw po sobie jakiś ślad!*
*Zostawiając szczery komentarz, masz gwarancję że do ciebie zajrzę*
*Nie reklamuj się!*
*Kocham was miśki i do następnego postu*